انتخابات

اختلافات در کابینه رژیم صهیونیستی نه تنها بالا گرفته است بلکه یکی از وزرای نتانیاهو او را تهدید و یکی از اعضای مستعفی این کابینه از اعضای آن به عنوان باند نخست وزیر یاد کرد و گفت: این باند درحال ویران کردن سیستماتیک امنیت این رژیم است.

اختلافات در کابینه رژیم صهیونیستی بالا گرفت/ نتانیاهو تهدید شد

به گزارش قدس آنلاین، اختلافاتی در کابینه رژیم صهیونیستی وجود دارد با آغاز طوفان الاقصی و عملیاتی نشدن اهداف این رژیم ادامه یافت و چندی قبل به استعفای تعدادی از وزرای نتانیاهو منجر شد، اما این اختلافات همچنان ادامه دارد تا جایی که خبرگزاری «سما» نوشت: آیزنکوت در جدیدترین موضعگیری خود با طعنه و تمسخر کابینه نتانیاهو را در تسخیر وزیران تندرو دانست و آن را کابینه «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی و «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی خواند.

او گفت: کابینه اسموتریچ و بن گویر به ریاست نتانیاهو به انهدام و ویران کردن سیستماتیک امنیت داخلی و آسیب رساندن به مصالح اسرائیل ادامه می دهد.

این موضوع در حالی است که ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی بار دیگر نتانیاهو را تهدید کرد که اگر به خواسته های او تن ندهد، از کابینه اش خارج خواهد شد و آن را سرنگون خواهد کرد.

او گفت: نتانیاهو می داند که اگر به جنگ علیه نوار غزه پایان دهد، من در کابینه نخواهم ماند و توافق کردن با حماس ممنوع است. این موضوع در مورد شمال (جنگ بین رژیم صهیونیستی و حزب الله) نیز صدق می کند.

شکست های ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه و ناتوانی از دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده برای این جنگ به مخالفت های گسترده با کابینه نتانیاهو و شخص وی منجر شده است.

برهمین اساس، در آستانه سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا، تعدادی از مقامات پیشین و شخصیت‌های رژیم صهیونیستی در پیام سرگشاده خود به کنگره درباره سقوط این رژیم با تداوم نخست‌وزیری نتانیاهو هشدار داده و او را نماینده شهرک نشینان صهیونیست ندانستند.

تحلیلگران صهیونیست معتقدند، نتانیاهو به دنبال این است که بعد از انحلال کابینه جنگ، یک شورای کوچک تحت عنوان «مشاوره» به ریاست خودش و با مشارکت «یوآف گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، «ران برمر» وزیر امور راهبردی، «آریه درعی» رئیس حزب شاس و «زاحی هنگبی» مشاور امنیت داخلی این رژیم تشکیل دهد، اما از سوی دیگر «یوناتان لیز» خبرنگار امور سیاسی در روزنامه عبری هاآرتص به نوبه خود در این زمینه گفت: تصمیم نتانیاهو برای انحلال کابینه جنگ صرفاً یک اقدام تبلیغاتی، با هدف جلوگیری از ورود ایتمار بن گویر و بزال اسموتریچ به کابینه جنگ است؛ زیرا این دو نفر به شدت مورد انتقاد جامعه جهانی قرار دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.